ورود عضویت
دهه

عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان



تهیه شده در دهه دات کام | 1403/02/17
20209 کاربر از این مقاله دیدن کرده اند
شما در مقاله سوغاتی کشورهای جهان با پرفروش‌ترین سوغاتی‌های جهان آشنا شدید؛ در این مقاله قصد داریم که عجیب‌ترین سوغاتی‎‌های جهان را به شما معرفی کنیم.
اکثر افراد هنگام سفر علاقه دارند که از محلی که به آن سفر کرده‌اند هدایایی برای نزدیکان یا یادگاری‌هایی برای خود بیاورند که از همان منطقه تهیه شده‌اند که حال می‌تواند محصولی فرهنگی باشد خوراکی باشد یا هدیه‌ای ارزشمند اما این محصولات گاهی جالب و خنده دار هستند و گاهی بسیار ترسناک و زننده، و اکثر آنها از دل فرهنگ‌‌ها و باورهای عامیانه مناظق مختلف گرفته شده است و شما می‌توانید با سر زدن به بازارهای محلی هر منطقه این سوغات‌های عجیب را ببینید و یا آنها را تهیه نمایید.

"هشدار: این مقاله ممکن است باعث ایجاد تمایل شدید به جمع‌آوری عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان در شما شود!"

برای مثال سوت‌های مرگ یا سوت‌های شیطانی مکزیک سوتی است به طول تاریخ کشور این کشور که برخی منشا پیدایش آن را به قوم آزتک نسبت می‌دهند این سوت‌ها اغلب از جنس چوب هستند اما گاهی با استخوان حیوانات یا سرامیک نیز ساخته می‌شوند. هنگامی که در این سوغات فرهنگ آزتک می‌دمید صدای ترسناک زجه زدن را خواهید شنید پس این سوت فقط برای زنده کردن مردگان به کار نمی‌رود، ‌می‌توانید از آنها برای ترساندن دوستانتان نیز استفاده کنید.


شاید تصور کنید که عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان را بیشتر در قاره آفریقا پیدا کنید. در میان قبایل بدوی و کشورهایی با رسومات و فرهنگ‌های پر از شگفتی اما مطمئن باشید در سراسر دنیا چیزهایی وجود دارد که می‌تواند شما را شگفت زده کند.
چه کسی تصور می‌کند شربت قیر، که  محصول کشور فنلاند است ؛  جزو عجیب‌ترین سوغات‌های دنیا باشد؟ البته نگران نباشید قرار نیست شما آسفالت کف خیابان بچشید هرچند که طعم این شربت به اندازه آسفالت خوشمزه نیست اما این شربت ساخته شده از شیره غلیظ درخت کاج است که در تهیه انواع دسرهای فنلاندی از جمله بستنی، کیک و انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.


تصور کنید که دارید شکلات میل می‌کنید با طعم چای سبز؟!!!!

در ژاپن شکلات‌های کیت کتی وجود دارد که طعم گس چای سبز دارند، این ویفرهای کیت کت به جای پیچیده شدن در شکلات در لایه‌ای از چای سبز پیچیده شده‌اند و علاوه بر محبوبیت آنها برای ژاپنی‌ها برای مسافران جزو محصولات عجیب ژاپن هستند.


فستیوال روز مردگان مکزیک و محصولات اعجاب انگیز آن

سوت شیطانی، اسکلت‌های تزئین شده و عروسک‌های ترسناک که شبیه جنازه یا اسکلت طراحی شده‌اند از محصولات عجیبی است در که فستیوال روز مردگان مکزیک استفاده می‌شوند. در باور مکزیکی‌ها این محصولات باعث بازگشت روح مردگانشان و شرکت در جشن این روز بزرگ همراه با خانواده‌شان می‌شود اما در نگاه مردم دیگر مناطق دنیا این محصولات سوغاتی ترسناک و جذاب از این روز بزرگ مکزیک است.


اعتقاد به جادو و جنبل در خیلی از کشورهای جهان محصولات ترسناک و دیوانه کننده ای را به ارمغان آورده است

عروسک‌های جادویی در هائیتی، جنین لاما در بولیوی، سر تمساح در مصر یا هزاران محصول که از فرهنگ عامه مردم کشورهای مختلف گرفته شده در جادو ریشه دارد، هر کدام از اینها در کشور خود نمادی از یک محصول جادویی است که معتقدند دارندگان این محصولات برایشان اتفاقی جادویی می‌افتد یا بدبختی یقه آنها را ول نمی‌کند یا شانس پاشنه در خانه‌شان را از جای در می‌آورد.

احتیاط: مراقب عروسک‌های جادویی هائیتی باشید، زیرا ممکن است طلسم شده باشند و شما را مجبور به سامبا رقصیدن در سواحل زیبای این کشور تا طلوع آفتاب کنند!!


هوای بوداپست را در خانه تنفس کنید

شاید یک قوطی از هوای تمیز اطراف شهر بوداپست برایتان عجیب باشد اما شما می‌توانید در مجارستان قوطی‌های بسته بندی شده که با هوای اطراف بوداپست پر شده‌اند را تهیه کنید و به خانه خود ببرید.


این تنها نقطه از جهان نیست که به شما طبیعت را عرضه می‌کنند در نیویورک نیز قوطی‌های هوای سنترال پارک به فروش می‌رسد در هاوایی آب اعماق اقیانوس رو می‌توان تهیه کرد در ایران خودمان نیز خاک رنگی جزیره هرمز به فروش می‌رسد هر چند که این کار باعث آسیب جدی به محیط زیست متنوع و زیبای این جزیره می‌شود.


ایسلند به عنوان یک کشور با آتشفشان‌های بسیار برای شما تکه‌های آتشفشان را به ارمغان می‌آورد و همچنین در ایالات متحده شیشه‌های خاک منطقه معروف 51 آمریکا به فروش می‌رسد.
این مفهوم به شما نشان می‌دهد که حتی هوای استنشاق شده در یک شب رویایی در یه شهر دور از خانه نیز می‌تواند برای شما یک یادگاری ارزشمند اما عجیب باشد که می‌تواند روزهای خوش سپری شده را دوباره به خاطرتان بیاورد.

سم مار کبری کشنده است اما در نوشیدنی الکلی؟ نه
در ویتنام و شرق آسیا به مار با چشم دیگری نگاه می‌شود این حیوان خطرناک در طبیعت در شرق آسیا خوراکی خوشمزه و جذاب است که عجیب ترین محصول تولید شده با آن شاید ویسکی مار کبری باشد. این نوشیدنی در فروشگاه‌های خاص ویتنام به فروش می‌رسد و مردم اعتقاد دارند که الکل موجود در آن باعث کاهش اثر سم شده و حس سرخوشی عجیبی را به همراه دارد.


این پایان کار نیست! عقرب شکلاتی در تایلند شاید تصور کنید شکلاتی به شکل عقرب است اما نه این یک عقرب واقعی است که در لایه‌ای شکلات تلخ پیچیده شده است و از محبوب‌ترین اما عجیب‌ترین تنقلات تایلندی محسوب می‌شود. در ویتنام آبنبات چوبی‌ای وجود دارد که یک عقرب در میان آن جای خوش کرده است شاید مسافران این آبنبات را با خود به خانه ببرند اما در مورد خوردن آن فکر نمی‌کنم اتفاق بیفتد.


حیوانی زنده در جاکلیدی خود نگهداری کنید!

در چین جا کلیدی‌هایی به فروش می‌رسد که یک بسته پر از مواد مغزی در آن وجود دارد و در این مایع یک حیوان زنده کوچک زندگی می‌کند که می‌تواند داخل آن تا 4 ماه نیز زنده بماند که بیشتر از لاکپشت برزیلی یا مارمولک‌های کوچک در این جا کلیدی استفاده می‌شود.
در استرالیا شما می‌توانید دربازکن دست کانگورو تهیه کنید البته این دربازکن با همکاری سازمان محیط زیست استرالیا تهیه می‌شود و برای تولید آن هیچ کانگورویی آسیب نمی‌بیند پس با خیال راحت از سوغاتی عجیب استرالیایی خود استفاده کنید.
به طور کلی بخش عمده‌ای از جاذبه‌های گردشگری عجیب دنیا را حیوانات و موارد آزار آنها تشکیل ‌می‌دهد.


گرانترین قهوه جهان از لا به لای مدفوع یک حیوان استخراج می‌شود

قهوه کوپی لواک که گرانترین قهوه جهان است، فقط برای ثروتمندان و افرادی که معده قوی دارند مناسب است، در دستگاه گوارش حیوانی به نام زباد نخلی فرآوری شده و از میان مدفوع آن استخراج می‌گردد. به این لیست زننده آدامس با طعم گربه یا هات داگ با گوشت واقعی سگ و تخم مورچه را نیز می‌توان اضافه کرد که اولی را در آمریکا و دومی را در چین می‌شود یافت و تخم مورچه خوراک محبوب مردم تایلند است.


همه خوراکی‌های عجیب دنیا زننده نیست نان باگت غول پیکر پیلو مثالی است بر این موضوع که این نان خوش عطر و طعم 1.5 متر درازا دارد و از وزن بالایی برخوردار است.


برای سفر به فضا آماده‌اید؟

قطعا برای سفر به فضا به خودکار احتیاج دارید تا بتوانید برای نزدیکان خود نامه بنویسید، البته انتظار ندارید که پستچی تا ایستگاه فضایی بیاید و نامه‌هایی را که برای عشق خیالی‌تان نوشته‌اید از شما تحویل بگیرد و به آدرس پستی او ببرد؟ پس این نامه‌ها را در جیب خود بگذارید که پس از بازگشت به آدرس او ارسال کنید به هر حال شما برای نوشتن در فضا به خودکار احتیاج دارید پس باید خودکاری داشته باشید که توانایی نوشتن در جاذبه صفر یا حتی برعکس را داشته باشد در حرارت خیلی بالا یا خیلی پایین کار کند، نگران نباشید ناسا این مشکل شما را حل کرده است و شما می‌توانید در آریزونا آمریکا این خودکار فضایی خاص را تهیه کنید تا در سفر فضایی خود از آن استفاده نمایید.
پس حالا با خیال راحت می‌توانید بلیط سفر به ایستگاه فضایی را رزرو کنید و از تماشای زمین از فاصله دور لذت ببرید.


توجه داشته باشید که خرید یا حمل برخی از این محصولات ممکن است برای شما ایجاد مشکلات قانونی کند و یا از لحاظ اخلاقی مناسب نباشد.

جهان پر از شگفتی‌ها و چیزهای عجیب و غریب است، و سوغاتی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله، ما به گوشه‌ای از عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان از جمله سوت‌های شیطانی مکزیک، شربت قیر فنلاند، شکلات چای سبز ژاپن، عروسک‌های جادویی هائیتی، هوای شیشه‌ای بوداپست، و حتی قهوه‌ای که از مدفوع حیوان به دست می‌آید، سفر کردیم.
این سوغاتی‌ها، هر چقدر هم که عجیب و غریب به نظر برسند، نمایانگر فرهنگ و باورهای مردم محلی هستند و می‌توانند یادگاری‌های منحصر به فردی از سفرتان باشند.

سوغاتی‌های عجیب و غریب پنجره‌ای به دنیای ناشناخته‌ها هستند. با جمع‌آوری و به اشتراک گذاشتن آنها، می‌توانیم فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف را بهتر درک کنیم.

آیا شما می‌توانید عجیب‌ترین سوغاتی‌های را که دیده‌اید با ما اشتراک بگذارید؟

منبع : گردآوری شده در دهه دات کام