ورود عضویت
دهه

همه چیز درباره سنترال پارک در نیویورک ، ایالات متحده آمریکا

سنترال پارک یکی از مشهورترین و بزرگترین پارک‌های شهری جهان است که در قلب شهر نیویورک واقع شده است. این پارک در سال ۱۸۵۷ تأسیس شد و طراحی آن توسط فردریک لاو المستد و کالورت ووکس انجام شده است. سنترال پارک با مساحتی حدود ۸۴۳ هکتار، شامل مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، دریاچه‌ها، باغ‌ها، زمین‌های بازی، و مناطقی برای پیک‌نیک و فعالیت‌های ورزشی است. این پارک هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی نیویورک برای ساکنان و گردشگران شناخته می‌شود. سنترال پارک همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری است.

 جاذبه های اصلی شامل مناظری مانند رامبل و دریاچه، پناهگاه طبیعی هالت، مخزن ژاکلین کندی اوناسیس، و چمنزار گوسفند می باشد. جاذبه های تفریحی مانند وولمن، چرخ فلک پارک مرکزی و باغ وحش سنترال پارک. فضاهای رسمی مانند مرکز خرید سنترال پارک و تراس بتسدا. و تئاتر دلاکورت اکوسیستم متنوع بیولوژیکی دارای چند صد گونه گیاهی و جانوری است. فعالیت های تفریحی شامل تورهای کالسکه-اسب و دوچرخه، دوچرخه سواری، امکانات ورزشی، و کنسرت ها و رویدادهایی مانند شکسپیر در پارک است. پارک مرکزی توسط سیستمی از جاده‌ها و مسیرهای پیاده‌روی عبور می‌کند و حمل‌ونقل عمومی از آن استفاده می‌کند.

پارک مرکزی به سه بخش تقسیم می شود: "انتهای شمالی" که بر فراز مخزن ژاکلین کندی اوناسیس امتداد دارد. 
"مید پارک"، بین مخزن در شمال و دریاچه و آب هنرستان در جنوب و "انتهای جنوبی" در زیر دریاچه و آب هنرستان. این پارک دارای پنج مرکز بازدیدکننده است: مرکز کشف چارلز ای.

این پارک به‌عنوان اولین پارک محوطه‌سازی‌شده در ایالات متحده توصیف شده است. این پارک دارای کاشت‌ها و شکل‌های زمین طبیعی است که در دهه‌های 1850 و 1860 تقریباً به طور کامل محوطه‌سازی شده است. دارای هشت دریاچه و حوضچه است که به‌طور مصنوعی با سدسازی طبیعی ایجاد شده‌اند. چندین بخش جنگلی، چمنزار، مراتع، و مناطق چمنزار جزئی وجود دارد. 21 زمین بازی برای کودکان و 6.1 مایل (9.8 کیلومتر) رانندگی وجود دارد.

پارک مرکزی پربازدیدترین پارک شهری ایالات متحده و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در سراسر جهان است که در سال 2016 42 میلیون بازدیدکننده داشته است. تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد بسیار کمتر است. یک گزارش حفاظت از پارک مرکزی که در سال 2011 انجام شد، نشان داد که بین هشت تا نه میلیون نفر از پارک مرکزی بازدید کردند، با 37 تا 38 میلیون بازدید بین آنها. در مقایسه، 25 میلیون بازدید کننده در سال 2009 و 12.3 میلیون در سال 1973 وجود داشت.

در دهه 1840، اعضای نخبگان شهر علناً خواستار ساخت یک پارک بزرگ جدید در منهتن بودند. در آن زمان، هفده میدان منهتن مجموعاً شامل 165 هکتار (67 هکتار) زمین بود که بزرگترین آنها 10 هکتار بود. پارک باتری (4 هکتار) در منتهی الیه جنوبی جزیره منهتن. این طرح ها در سال 1844 توسط ویلیام کالن برایانت، سردبیر نیویورک ایونینگ پست، و در سال 1851 توسط اندرو جکسون داونینگ، یکی از اولین طراحان منظر آمریکایی، تأیید شد.

اطلاعات جانبی سنترال پارک

معماران و طراحان

فردریک لاو المستد و کالورت ووکس

فعالیت

وارد نشده است

مالک

شهرداری نیویورک

دستور ساخت

دولت محلی نیویورک

آدرس

Central Park, New York, NY, USA