ورود عضویت
دهه

موزه هنر متروپولیتن

The Metropolitan Museum of Art
The Metropolitan Museum of Art, 1000 5th Ave, New York, NY 10028, USA

همه چیز درباره موزه هنر متروپولیتن در نیویورک ، ایالات متحده آمریکا

موزه هنر متروپولیتن که به اختصار "مت" نامیده می‌شود، یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه‌های هنر در جهان است. این موزه در سنترال پارک نیویورک واقع شده و مجموعه‌ای بسیار گسترده از هنرهای مختلف از دوران باستان تا معاصر را شامل می‌شود. مجموعه‌های موزه شامل آثار هنری از سراسر جهان، از جمله نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، صنایع دستی، اسلحه‌ها و زره‌ها، منسوجات و جواهرات، و آثار باستانی است. موزه هنر متروپولیتن هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی نیویورک شناخته می‌شود.

ساخت این موزه با همکاری چند نفر تاجر و سرمایه‌دار و چند نفر هنرمند و روشنفکر آغاز گردید. دلیل ساخت آن نیز مربوط به سفر این چند نفر به پاریس بوده است که تحت تأثیر شهر و موزه‌ها قرارگرفته بودند و همین سفر باعث گردید تا موسسه ملی و گالری هنر در نیویورک افتتاح شود، بدین‌طریق هنر را به امریکا وارد کردند.

 ساختمان اصلی در 1000 Fifth Avenue، در امتداد موزه ،مایل در لبه شرقی پارک مرکزی ،در سمت شمال شرقی منهتن، از نظر منطقه یکی از بزرگترین موزه‌های هنری جهان است. اولین بخش از ساختمان تقریباً 2 میلیون فوت مربعی (190000 متر مربع) در سال 1880 ساخته شد. مکان دوم بسیار کوچکتر، The Cloisters در پارک فورت تریون در منهتن بالا، شامل مجموعه گسترده ای از هنر، معماری، و مصنوعات است. 

بخش‌های مختلف موزه مترو پولیتن

قسمت‌های مختلف در این موزه وجود دارند که عبارت‌اند از فضایی برای طراحی کودکان و اینکه به‌وسیله دنیای دیجیتال می‌توانید از موزه و هنر اطلاعات کسب کنید و همچنین زمینه‌ای برای توسعه مهارت و هنر نوجوانان در این موزه فراهم گردیده است. بخش دیگر در این موزه به پروژه‌های هنری اختصاص دارد که از هنرمندان خواسته می‌شود تا حس هنری خود را با دیدن موزه متروپولیتن بیان کنند. هدف از تأسیس این موزه خلق مکانی برای نگهداری اشیای نادر و زیبا بوده است که با رسیدن به این هدف، همه‌روزه هنر در گالری‌های موزه، نمایشگاه‌ها و رویدادهای آن دیده می‌شود و ایده‌های جالبی در طول این سال‌ها به نمایش درآمده است.

این موزه مجموعه دائمی آثار از آمریکا، آفریقا، آسیا، آسیایه، بیزانس، مصر باستان، کلاسیک باستان و هنر اسلامی دارد.

مجموعه دائمی شامل آثار هنری از دوران باستان کلاسیک و مصر باستان است. نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از تقریباً تمام استادان اروپایی.
این موزه همچنین خانه مجموعه‌های دایره‌المعارفی آلات موسیقی، لباس‌ها و لوازم جانبی، و سلاح‌های عتیقه و زره از سراسر جهان است.

از دوره استعمار گرفته تا دوره‌های مدرن اولیه، دارایی‌ها شامل نقاشی، مجسمه‌سازی، کارهای روی کاغذ و هنرهای تزئینی از جمله مبلمان، منسوجات، سرامیک، شیشه، نقره، فلزکاری، جواهرات، سبد خرید، تخته دوزی و منجوق دوزی - و همچنین فضای داخلی و قطعات معماری. مجسمه‌های بنایی، شیشه‌های رنگی و عناصر معماری در دادگاه چارلز انگلارد نصب شده‌اند. نقره، طلا، شیشه و سرامیک در بالکن‌های ح
یاط. روایت‌های معماری و اثاثیه داخلی آمریکا، ۱۶۸۰–۱۹۱۵، در بیست فضای داخلی تاریخی یا اتاق دوره بررسی می‌شود.

اگرچه این موزه برخی از مهرها و جواهرات را از اوایل سال ۱۸۷۴ از کشورهای اسلامی به دست آورد اما اولین گروه اصلی از این اشیا را تحت عنوان وصیت نامه ای از ادوارد سی مور دریافت کرد.

متروپلیتن از اوایل سال ۱۹۱۰ شروع به برگزاری نمایشگاه‌های موقت بزرگ اسلامی کرد بسیاری از این نمایشگاه‌ها جشن‌هایی را برگزار می‌کردند که با کاتالوگ‌های تصویری برای عموم به همراه بود این کاتالوگ‌ها حتی بعد از تعطیل شدن نمایشگاه هم چاپ می‌شدند و به این ترتیب درک عامیانه از هنر اسلامی گسترش پیدا کرد.

چرا باید از موزه متروپولیتن بازدید کنیم؟

• موزه هنر متروپولیتن به‌عنوان سومین موزه هنری پربازدید در سراسر جهان است و در میان تاریخ دوستان شهرت زیادی دارد.
• این موزه محلی برای نگهداری آثار هنری مشهور از سراسر جهان است.
• نخستین اثر این موزه یک تابوت مرمرین منقوش است که مربوط به سال ۲۰۰ تا ۲۲۵ میلادی بوده و متعلق به تمدن امپراتوری روم است.
• موزه مترو پولیتن در حال حاضر به‌عنوان نمادی از معماری مدرن در شهر نیویورک است که آثار هنری مدرن و معاصر را به نمایش گذاشته است.

هزینه بازدید از این موزه برای شهروندان نیویورک و دانشجویان نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات اختیاری است اما برای بازدیدکنندگان خارج از نیویورک باید نسبت به پرداخت هزینه مربوطه اقدام کنند. همچنین بازدید برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است.
• با توجه به این در موزه اشیای قیمتی بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین بردن کیف‌های بزرگ، چمدان و آلات موسیقی در موزه ممنوع است.
• در زمان بازدید از این موزه می‌توانید از نقشه و راهنمای صوتی بهره‌مند شوید که به‌صورت فایل برای دانلود ارائه می‌شود.
• در بخش مربوط به کودکان با نام MuseumKids می‌توانید سرگرمی‌های جالب و هیجان‌انگیزی را برای کودکان فراهم کنید.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به موزه مترو پولیتن

پارک سنترال نیویورک: ۱۰۰ متر
موزه گوگنهایم: ۴۰۰ متر
پارک‌ های لاین نیویورک: ۶.۲ کیلومتر
موزه یادبود ۱۱ سپتامبر: ۱۱.۱ کیلومتر
مجسمه آزادی: ۱۵.۴ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به موزه مترو پولیتن
هتل وکو فرانکلین نیویورک: ۱.۴ کیلومتر
هتل بلنورد: ۲.۴ کیلومتر
هتل کورت یارد بای ماریوت نیویورک: ۲.۷ کیلومتر
هتل رادیسون: ۲.۷ کیلومتر
هتل هیلتون گاردن این: ۳.۳ کیلومتر

اطلاعات جانبی موزه هنر متروپولیتن

معماران و طراحان

ریکاردو بالی و جانسن فام

فعالیت

وارد نشده است

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

The Metropolitan Museum of Art, 1000 5th Ave, New York, NY 10028, USA