ورود عضویت
دهه

برج دختر استانبول

Istanbul girl tower
Salacak, 34668 Üsküdar/İstanbul, ترکیه

همه چیز درباره برج دختر استانبول در استانبول، ترکیه

برج دختر  برجی است که بر روی یک جزیره کوچک در تنگه بسفر در استانبول، ترکیه واقع شده است. این برج که قدمت آن به دوران بیزانس باز می گردد، به عنوان فانوس دریایی، قلعه و برج دیده بانی مورد استفاده قرار گرفته است.

برج دختر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این برج به دلیل موقعیت دیدنی خود در تنگه بسفر و افسانه های عاشقانه ای که در مورد آن وجود دارد، شناخته شده است.

یکی از افسانه ها حاکی از آن است که امپراتور بیزانس در مورد مرگ دخترش از یک پیشگویی مطلع شد. برای محافظت از او، او را در برجی در وسط دریا حبس کرد. با این حال، یک روز مار سمی به برج خزیده و او را کشت.

افسانه دیگر در مورد یک دختر زیبا به نام هرو است که توسط پدرش به برج فرستاده شد تا از او در برابر خواستگارانش محافظت کند. با این حال، یک روز یک شاهزاده با شنا به برج رسید و با او ازدواج کرد.

برج دختر در طول قرن ها چندین بار بازسازی شده است. آخرین بازسازی در سال 2009 انجام شد که طی آن نمای بیرونی برج مرمت شد و یک کافه و رستوران در داخل آن اضافه شد.

امروزه، برج دختر یک مقصد گردشگری محبوب است. بازدیدکنندگان می توانند با قایق از اسکله های کاباتاش یا اسکودار به برج بروند. این برج دارای یک عرشه مشاهده است که منظره پانورامای تنگه بسفر و شهر استانبول را ارائه می دهد.

حقایق جالب در مورد برج دختر:
 ارتفاع برج 23 متر (75 فوت) است.
 قطر برج 12 متر (39 فوت) است.
 این برج در 12 کیلومتری (7.5 مایلی) ساحل استانبول واقع شده است.
 این برج در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

اطلاعات جانبی برج دختر استانبول

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

فانوس دریایی - رستوران

مالک

شهر استانبول

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

Salacak, 34668 Üsküdar/İstanbul, ترکیه