ورود عضویت
دهه

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

Saint Gregory the Illuminator Cathedral
5GC8+VV9, Yervand Kochar St, Yerevan, ارمنستان

همه چیز درباره کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر در ایروان، ارمنستان

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، که به نام لوزاوریچ نیز شناخته می‌شود، یک کلیسای جامع حواری ارمنی در ایروان، پایتخت ارمنستان است. این بنا به عنوان بزرگترین کلیسای جامع در ارمنستان و یکی از بزرگترین کلیساهای قفقاز جنوبی شناخته می‌شود.

تاریخچه:

ساخت کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر در سال 1997 آغاز شد و در سال 2001 به مناسبت هزار و هفتصدمین سالگرد پذیرش مسیحیت به عنوان دین رسمی ارمنستان، تکمیل و وقف شد. این کلیسا به نام سنت گریگور روشنگر، اولین رهبر معنوی مسیحیان در ارمنستان، نامگذاری شده است.

معماری:

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر به سبک معماری سنتی ارمنی طراحی شده است. این بنا دارای یک گنبد مرکزی بزرگ و چهار گنبد کوچکتر در گوشه‌های آن است. نمای بیرونی کلیسا با سنگ‌های توف ارمنی ساخته شده و با کنده‌کاری‌های ظریف تزئین شده است. در داخل کلیسا، نقاشی‌های دیواری و موزائیک‌های زیبایی وجود دارد که روایتگر داستان‌های مذهبی هستند.

جاذبه های گردشگری:

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان است. این کلیسا نه تنها از نظر مذهبی برای ارمنی‌ها اهمیت دارد، بلکه به دلیل معماری زیبا و نقش مهم آن در تاریخ ارمنستان، مورد توجه گردشگران نیز قرار می‌گیرد.

اطلاعات جانبی کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

معماران و طراحان

Stepan Kurkchyan

فعالیت

کلیسای کاتولیک رومی

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

5GC8+VV9, Yervand Kochar St, Yerevan, ارمنستان