ورود عضویت
دهه

صومعه گغارد

Geghard
4RR9+74, Mets Gilanlar, ارمنستان

همه چیز درباره صومعه گغارد در گارنی، ارمنستان

صومعه گغارد (به معنی نیزه) یک کلیسای صومعه حواری ارمنی در استان کوتایک ارمنستان است. این بنا بخشی از کوه مجاور آن است که از سنگ تراشیده شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نمازخانه اصلی این صومعه در سال 1215 میلادی ساخته شد. 

صومعه گغارد به دلیل معماری منحصر به فرد خود که ترکیبی از معماری ارمنی سنتی و حکاکی های صخره ای است، مشهور است. صومعه به دو بخش اصلی تقسیم می شود: قسمت صومعه ای در داخل کوه و قسمت بیرونی که شامل کلیساها، نمازخانه و مقبره ها است.

کلیسای اصلی صومعه، کلیسای لانس، در سال 1215 ساخته شده است. این کلیسا به نام نیزه مقدس نامگذاری شده است که گفته می شود توسط سنت تادئوس به ارمنستان آورده شده است. کلیسای لانس یک نمونه عالی از معماری ارمنی قرون وسطی است و با کنده کاری های ظریف تزئین شده است.

قسمت بیرونی صومعه گغارد شامل تعدادی کلیسا، نمازخانه و مقبره است. این بناها از قرن چهارم تا هجدهم ساخته شده اند و هر کدام تاریخ و معماری منحصر به فرد خود را دارند. مشهورترین بنای بیرونی صومعه، نمازخانه آواز است که در داخل یک صخره تراشیده شده است. این نمازخانه به دلیل آکوستیک عالی خود شناخته شده است و اغلب برای برگزاری کنسرت و سایر رویدادهای موسیقی استفاده می شود.

صومعه گغارد نه تنها یک مکان مذهبی مهم است، بلکه یک مقصد گردشگری محبوب نیز می باشد. این صومعه به دلیل معماری منحصر به فرد، تاریخ غنی و محیط زیبا، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جلب می کند.

اطلاعات جانبی صومعه گغارد

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

صومعه ارمنی

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

4RR9+74, Mets Gilanlar, ارمنستان