ورود عضویت
دهه

ارگ هرات

Herat Citadel
85WQ+753 قلعه اختیارالدین (ارگ تاریخی هرات)، جاده انصاری، هرات، افغانستان

همه چیز درباره ارگ هرات در هرات، افغانستان

ارگ هرات، همچنین به نام قلعه اختیارالدین شناخته می‌شود، دژی تاریخی در شهر هرات در افغانستان است. این بنا در قرن هفتم به دستور اختیارالدین والی ساخته شد و در طول تاریخ خود بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. ارگ هرات یکی از مهمترین بناهای تاریخی افغانستان و نمادی از غنی میراث فرهنگی این کشور است.

ارگ هرات در مساحتی حدود 5000 متر مربع ساخته شده و دارای 13 برج است. این بنا از خشت خام ساخته شده و با کاشی های فیروزه ای تزئین شده است. ارگ هرات دارای چندین حیاط، باغ، مسجد و حمام است.

ارگ هرات در طول تاریخ خود شاهد بسیاری از رویدادهای مهم بوده است. این قلعه در زمان حمله چنگیز مغول ویران شد، اما بعداً بازسازی شد. در قرن هجدهم، ارگ هرات پایتخت امپراتوری هرات بود. در سال 1838، ارگ هرات توسط ارتش بریتانیا تصرف شد. این قلعه در طول جنگ اول افغان و انگلیس به شدت آسیب دید، اما بعداً دوباره بازسازی شد.

ارگ هرات در سال 1979 در جریان تهاجم شوروی به افغانستان به شدت آسیب دید. از آن زمان، این قلعه به طور کامل مرمت شده است. ارگ هرات اکنون یک مقصد گردشگری محبوب است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اطلاعات جانبی ارگ هرات

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

قلعه نظامی

مالک

Afghan Ministry of Information and Culture

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

85WQ+753 قلعه اختیارالدین (ارگ تاریخی هرات)، جاده انصاری، هرات، افغانستان