ورود عضویت
دهه

همه چیز درباره آبشار ویکتوریا در ویکتریا فالس، زیمبابوه

آبشار ویکتوریا یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان است که در رود زامبزی واقع شده و بزرگ‌ترین آبشار جهان به شمار می‌رود. ارتفاع این آبشار حدود ۱۱۰ متر و عرض آن نزدیک به ۱۷۰۰ متر است. این آبشار توسط کاشف اسکاتلندی به نام دیوید لیوینگستن در سال ۱۸۵۵ کشف شد و به افتخار ملکه ویکتوریا انگلستان، نام “ویکتوریا” به آن داده شد.


آبشار ویکتوریا در فصول مختلف سال تغییرات زیادی دارد. در فصل مرطوب حدود ۹۱۰۰ متر مکعب در ثانیه آب از رودخانه خارج می‌شود و به صورت یک جریان عظیم به دره سقوط می‌کند. در این هنگام مه و ابری از ذرات آب به هوا بلند می‌شود.
اما در فصول خشک سال حجم آب به حدود ۳۵۰ متر مکعب در ثانیه کاهش می‌یابد. آبشار به چندین بخش تقسیم می‌شود و آب با حجم کم‌تری به پایین می‌رود و دیگر هیچ مه و ذره‌ای دیده نمی‌شود. سطح آب رودخانه نیز در دو فصل مرطوب و خشک تغییر می‌کند و حداکثر تا ۲۰ متر فرق دارد.

تفریحات هیجان انگیز در آبشار ویکتوریا: 

در آبشار ویکتوریا سرگرمی‌های جالب و هیجان انگیزی  وجود دارد که بسیاری از گردشگران از آن بی‌اطلاع‌اند  که عبارتند از:



رفتینگ: اگر فقط دیدن این آبشار برایتان کافی نیست و دوست دارید تا با آب های پر جوشش و خروشش آن یکی شوید، حتما رفتینگ را در آن امتحان کنید. برای این منظور باید یک مسیر ۷۵۰ فوتی را بالا بروید و سفر پر هیجان خود را از آنجا شروع کنید، قبل از شروع هم توسط یک فرد متخصص به خوبی چند ساعتی آموزش های لازم را می بینید تا بتوانید در حین آن، همه چیز را کنترل کنید. 



شنا در استخر شیطان: شاید شنا در این استخر را بتوان یکی از هیجان انگیزترین و رعب آورترین تفریحات جهان دانست. در واقع در بخش بالایی دهانه ی اول این آبشار، یک صخره  ی بزرگ در لبه ی آبشار قرار دارد که مثل یک مانع در جلوی راه آب عمل می کند و از آنجا به بعد است که ریزش آب به پایین شروع می شود. می توانید روی این صخره بایستید و به داخل این استخر شیرجه بزنید و شنا کردن را در آن تجربه کنید و یا اگر شجاع هستید، روی لبه دراز بکشید و از آن بالا به ارتفاع سرگیجه آور ۱۰۴ متری آبشار خیره شوید.

 

قایق رانی: این آبشار و رودخانه ی زامبیزی که آبشار در مسیر آن قرار دارد، جایگاه حیات وحش بی نظیری است که تماشای آن با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. یکی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، قایق رانی در قسمت بالایی رودخانه زامبیزی و تماشای حیات وحش است که ممکن است فقط یکبار در زندگی تان فرصت آن پیش بیاید.

 

بانجی جامپینگ: یکی از تفریحات ترسناک این آبشار، بانجی جامپینگ روی پل این آبشار است که یکی از وحشتناک ترین مقاصد بانجی جامپینگ در دنیا هم هست. بانجی جامپینگ در آبشار یکتوریا هم یکی از این مقاصد است که از بالای پل آبشار ویکتوریا و در ارتفاع ۱۱۱ متری اتفاق می افتد و شما ر ا به دنیای ترس و دلهره در کنار یکی از زیباترین طبیعت های دنیا می برد.

اطلاعات جانبی آبشار ویکتوریا

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

وارد نشده است

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

Zambezi River , southern Africa