ورود عضویت
دهه

کلیسای جامع سنت مری روباگر

St Mary's Cathedral Rubaga
St. Mary's Cathedral Rubaga, Rubaga Road, Kampala, Uganda

همه چیز درباره کلیسای جامع سنت مری روباگر در کامپالا، اوگاندا

کلیسای جامع سنت مری روباگر، که به نام کلیسای جامع روباگر نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کلیساهای کاتولیک در اوگاندا است. این کلیسا در تپه روباگر در کامپالا واقع شده و چشم‌انداز زیبایی از شهر ارائه می‌دهد. ساخت کلیسا در سال ۱۹۱۴ آغاز شد و در سال ۱۹۲۵ به پایان رسید. این کلیسا به سبک معماری رومانسک ساخته شده و دارای برج‌های دوقلو است که از دور نمایان هستند.
داخل کلیسا با نقاشی‌های دیواری زیبا و شیشه‌های رنگی تزئین شده است که داستان‌های مختلفی از کتاب مقدس را به تصویر می‌کشند. کلیسای جامع روباگر مکانی مهم برای عبادت و مراسم‌های مذهبی کاتولیک‌ها در اوگاندا است و همچنین یک جاذبه گردشگری محبوب برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان محسوب می‌شود. این کلیسا نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ مذهبی اوگاندا ایفا کرده و بازدید از آن تجربه‌ای معنوی و فرهنگی غنی را فراهم می‌کند.

خانه سر به فلک کشیده خدا در بالای یکی از هفت تپه اصلی که شهر کامپالا را تشکیل می دهند قرار دارد. قابل مشاهده از همه جهات، به ویژه در مرکز شهر کامپالا، سنت مریم و کلیسای جامع قلب مقدس روباگا، در واقع نقطه عطفی شهری است که بازدیدکنندگانی که به مروارید آفریقا می آیند به سختی از دست می دهند.

سه پاپ در گذشته اینجا بوده اند. بار دیگر در 29 ژوئیه 1969 در اینجا بود که پاپ پل ششم مجمع اسقف های آفریقایی را که توسط اوگاندا میزبانی شده بود بست، در حالی که پاپ ژان پل دوم نیز در 8 فوریه 1993 به اینجا آمد، جایی که پس از یک مراسم دعا با اسقف ها و کشیشان کاتولیک ملاقات کرد. او درختی را در صحن کاشت و ساعت یادبود را نیز در نزدیکی ورودی محل افتتاح کرد. علاوه بر پاپ ها، اسقف اعظم کانتربری رابرت رانسی در 28 ژانویه 1984 از کلیسای جامع روباگا بازدید کرد و با امانوئل کاردینال نسوبوگا دعای مشترکی انجام داد. جورج کری، جانشین اسقف اعظم رانسی در اوایل دهه 1990 نیز چنین کرد. اسقف اعظم کری درختی را در خارج از کلیسای جامع کاشت که هنوز هم پابرجاست. این کلیسا مادر تمام کلیساهای اوگاندا است که زمانی محل زندگی اولین مبلغان کاتولیک در این کشور بوده است.

قرار گرفتن کلیسای جامع در مرکز و پایتخت کلان شهر، به کلیسای جامع روباگا برتری نسبت به سایرین می دهد. گفته می شود که کلیسای جامع سنت مریم روباگا که امروز دیده می شود، 5000 عبادت کننده را در خود جای می دهد. طول آن 248 فوت (اگر دیوارها در نظر گرفته شود 260 فوت) و عرض آن 63 فوت است. طول عرضی 152 فوت (162 با احتساب دیوارها) است در حالی که ارتفاع از کف تا سقف 50 فوت است. حدود 2.5 میلیون آجر برای تکمیل کلیسای جامع استفاده شد. ایده ساختن این «مادر کلیساها» در اوگاندا از اسقف هنری هالون در سال 1901 گرفته شد که از همه کاتولیک‌ها درخواست کمک مالی به یک صندوق ساختمانی کرد.

مکانی که در حال حاضر کلیسای جامع در آن قرار دارد، زمانی قصری برای کاباکا موتیسا اول بوگاندا، پدر موانگا بوده است. برای شروع، کلیسای جامع فعلی هفتمین کلیسای جامعی است که تپه روباگا را اشغال کرده است. بین سال‌های 1891 و 1914، زمانی که ساخت کلیسای جامع فعلی آغاز شد، تپه به شش «کلیسای جامع» پناه داد که ساختارهای مختلفی را تشکیل می‌دادند که متأسفانه در شرایط مختلف ناپدید شدند.

اطلاعات جانبی کلیسای جامع سنت مری روباگر

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

وارد نشده است

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

St. Mary's Cathedral Rubaga, Rubaga Road, Kampala, Uganda