ورود عضویت
دهه

همه چیز درباره آبشار نیاگارا در نیاگارا فالس (نی)، ایالات متحده آمریکا

آبشار نیاگارا یکی از مشهورترین و زیباترین آبشارهای جهان است که در مرز بین ایالات متحده و کانادا واقع شده است. 

جاذبه‌ها و دیدنی‌های آبشار نیاگارا بسیار است. سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا، برای دیدن این جاذبه‌ها به این آبشار می‌آیند.

این آبشار از سه بخش اصلی تشکیل شده است: آبشار هورس‌شو (Horseshoe Falls)، آبشار آمریکایی (American Falls)، و آبشار بریدل ویل (Bridal Veil Falls). آبشار نیاگارا هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی برجسته در آمریکای شمالی شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر خیره‌کننده آبشار، تورهای قایق‌سواری (مانند Maid of the Mist)، مسیرهای پیاده‌روی، و سایر فعالیت‌های تفریحی در پارک‌های اطراف آبشار لذت ببرند. آبشار نیاگارا همچنین منبع مهمی برای تولید انرژی برق‌آبی است.

آبشار نیاگارا در اصل در شهر لویستون ایالت نیویورک قرار داشت؛ اما به‌ علت فرسایش در طول زمان، به‌ سمت جنوب رفت و به موقعیت کنونی خود منتقل شد. آبشارها هر سال، حدود ۴ تا ۵ فوت عقب‌نشینی می‌کنند.

بومیان آمریکایی ساکن منطقه نیاگارا به‌ احتمال قوی، نخستین کسانی بودند که قدرت آبشار نیاگارا را دیدند. یک کشیش فرانسوی به‌ نام پدر لوئیس هنپین، اولین اروپایی بود که در سال ۱۶۷۸ طی یک سفر اکتشافی، از اندازه و اهمیت این آبشار حیرت‌زده شد. زمانی که او به فرانسه بازگشت، گزارشی از سفرهای خود را در کتابی با عنوان «یک کشف جدید» منتشر کرد. در این کتاب، برای نخستین بار، توجه مردم جهان به آبشار نیاگارا جلب شد و همین موضوع، برای کاوش بیشتر در آن منطقه الهام‌بخش بود.
در دهه ۱۸۰۰ با توسعه سامانه ریلی، این آبشار مقصد اصلی مسافرانی از سراسر دنیا شد و بازدیدکنندگان فراوانی را به‌ سوی خود جذب کرد. جالب است بدانید در سال ۱۸۰۴، برادر کوچک‌تر ناپلئون بناپارت به‌ نام ژروم همراه با عروس آمریکایی خود، برای گذراندن ماه‌عسل به آبشار نیاگارا رفتند. به همین دلیل، او به‌عنوان آغازگر سنت ماه‌عسل در آبشار نیاگارا شناخته می‌شود.


نیاگارا به چند دلیل محبوب است. اول به خاطر دورنمای زیبا و بی‌مانندی است که دارد. دوم، در میان بیشتر مردم دنیا شناخته شده است. سوم، در فهرست بلندترین آبشارهای دنیا قرار دارد و چهارم این که سرعت حرکت آب‌های آن نسبت به آبشارهای دیگر بیشتر است.

نیاگارا از مجموع سه آبشار پدید آمده است. این آبشارها نیز با نام‌های نقاب عروس، نعل اسب و آمریکایی شناخته می‌شوند. در میان این سه آبشار، نعل اسب بزرگ‌ترین و نقاب عروس کوچک‌ترین آنهاست.
امروزه بین مقامات کانادا و نیویورک کمی تفاوت نظر وجود دارد. آنها در سال ۱۸۱۹ مرزی را برای اعلام مالکیت آبشار نیاگارا بین خود مشخص کردند. سرعت و حجم زیاد آب باعث تخریب این مرز شده، بنابراین بر سر مالکیت آبشار نعل اسب اختلافاتی صورت گرفته است.

ارتفاع آبشار نعل اسب ۵۳ تا ۵۷ متر است. وقتی از بالا به آن نگاه کنیم آن را با آبشار آمریکایی هم ردیف می‌بینیم که این امر ممکن نیست. چرا که آبشار آمریکایی ۳۰ متر ارتفاع دارد. این موضوع دقیقا یکی از جذابیت‌های مرموز نیاگارا است که به واسطه سنگ‌های عظیم پایین آبشار پدید آمده است.
همچنین میزان ریزش آب نیاگارا به تغییر فصول وابسته است. به عنوان مثال ریزش آب در فصل تابستان بسیار زیاد و پر سرعت است و چیزی حدود ۶۴۰۰ مترمکعب برآورد شده است. این در حالی است که میزان آب در زمستان بسیار کم است و عدد آن ۱۴۰۰ مترمکعب در ثانیه تخمین زده شده است.

نیکولا تسلا، مهندس برق مشهور، در سال ۱۸۹۶ ثابت کرد که می‌تواند با استفاده از موتور القایی، جریان متناوب جدید (AC) برق را از آبشار نیاگارا تولید و به شهر بوفالو در ایالت نیویورک منتقل کند. این نخستین استفاده تجاری از راه دور از سیستم جریان متناوب است که هنوز هم در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود.
برق آبی از ثمره‌های مهم آبشار نیاگارا است. نیروگاه‌های برق در دو سمت آمریکایی و کانادایی آبشار در مجموع ظرفیت تولید ۲٫۴ میلیون کیلووات برق را دارند. طبق یک پیمان بین‌المللی، جریان آب روی آبشار در شب کم می‌شود تا آب بیشتری به ورودی‌هایی که برای تولید برق استفاده می‌شوند، برود. به این ترتیب، به زیبایی طبیعی آبشار در ساعت‌های پربازدید، آسیبی نمی‌رسد.

پارک ایالتی آبشار نیاگارا
اگر از بخش آمریکایی آبشار بازدید می‌کنید، پارک ایالتی آبشار، گزینه‌ای برای تفریح شماست. این پارک با داشتن مناظر چشم‌نواز، نمایشگاه‌های تعاملی، کیلومترها مسیر پیاده‌روی و گزینه‌هایی برای صرف غذا در محیطی دوستانه و خانوادگی، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای شما رقم می‌زند. پارک ایالتی آبشار نیاگارا که پارکی برای تمام فصول است، قدیمی‌ترین پارک ایالتی آمریکاست.

پیاده روی آبشاری
از کارهایی که همه مایل‌اند در قسمت کانادایی آبشار انجام دهند، پیاده‌روی در امتداد تنگه از پل رنگین‌کمان تا تیبل راک است. شما در طول مسیر، می‌توانید آبشار آمریکایی و کانادایی را تماشا کنید و همچنین پارک ملکه ویکتوریا را هم ببینید.


قایق سواری
شما می‌توانید از ایالات متحده آمریکا یا کانادا سوار قایق شوید. اگر از ایالات متحده قصد قایق‌سواری دارید، پارک پراسپکت نقطه آغاز قایق‌سواری شماست و اگر می‌خواهید از کانادا قدم به قایق بگذارید، پارک ملکه ویکتوریا در نزدیکی پایگاه کلیفتون هیل، محل شروع این تجربه هیجان‌انگیز است.

تماشای غار بادها
غار بادها، غاری طبیعی است که در پشت آبشار نقاب عروس و در پارک ایالتی آبشار قرار دارد. زمان کشف این غار به سال ۱۸۳۴ می‌رسد. بازدیدکنندگان برای دیدن این غار تماشایی با آسانسور از جایی بین آبشارهای آمریکایی و کانادایی به پایین منتقل می‌شوند تا به ابتدای آبشار آمریکایی و سطح رودخانه نیاگارا برسند. قیمت بلیت برای بازدید از غار بادها، برای بزرگسالان ۲۱ دلار است.

جزیره سه خواهر 
این جزیره که از دیدنی‌های مهم آبشار نیاگارا به شمار می‌رود، در خط ساحلی جنوب جزیره بز واقع شده و با پلی چوبی به آن وصل شده است. ممکن است نام این جزیره، توجه شما را به خود جلب کند. باید بگوییم که نام آن از نام دختران پارکورست ویتنی، هتل‌دار و شهروند برجسته محلی، انتخاب شده است. 


تجربه لذت بخش شنا
در قسمت پایین آبشار، مناطق حفاظت‌شده‌ای وجود دارند که شما می‌توانید آنجا شنا کنید. بخشی از این آب به نیروگاه اختصاص دارد. به‌ یاد داشته باشید که برای شناکردن در آب‌های نیاگارا، حتما باید به مناطق حفاظت‌شده و اسکله بروید؛ زیرا شناکردن در در محل‌های پر‌خطر ممکن نیست.

زیپ لاین
اگر از جمله افرادی هستید که تفریحات هیجان‌انگیز را می‌پسندید، احتمالا زیپ‌لاین، تفریح محبوب شما در آبشار نیاگارا خواهد بود. از آنجا که این تفریح، هیجان فراوانی دارد، کودکان زیر ۵ سال نمی‌توانند آن را امتحان کنند. مسیر زیپ‌لاین حدود ۶۷۰ متر است و از آبشار آمریکایی می‌گذرد. زیپ‌لاین در انتها پایین آبشار نعل اسبی به پایان می‌رسد.

اطلاعات جانبی آبشار نیاگارا

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

وارد نشده است

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

Niagara Falls, NY 14303, USA