ورود عضویت
دهه

کاخ پنا

Pena Palace (Palácio Nacional da Pena)
Estrada da Pena, 2710-609 Sintra, پرتغال

همه چیز درباره کاخ پنا در سینترا، پرتغال

کاخ پنا یک کاخ رمانتیک در سائو پدرو د پنافریم، در شهر سینترا، پرتغال است. این کاخ بر فراز تپه ای در کوه سینترا در بالای شهر سینترا قرار گرفته است و در روز روشن می توان به راحتی آن را از لیسبون و بسیاری از مناطق شهری مشاهده کرد.

تاریخچه

کاخ پنا در اصل یک صومعه بود که توسط راهبان ژرونیمیت در قرن شانزدهم ساخته شده بود. در سال 1834، صومعه در جریان مصادره اموال کلیسا توسط دولت پرتغال تعطیل شد. در سال 1843، شاهزاده فردیناند دوم، همسر ملکه ماریا دوم، خرابه های صومعه را خریداری کرد و ساخت کاخی را در محل آن آغاز کرد.

معماری

کاخ پنا به سبک رمانتیک ساخته شده است که در قرن نوزدهم در اروپا محبوب بود. این سبک با استفاده از عناصر تزئینی از سبک های مختلف معماری از جمله قرون وسطایی، مور و گوتیک مشخص می شود. کاخ پنا با برج ها، قله ها، طاق ها و مجسمه های متعدد تزئین شده است.

مناظر

کاخ پنا در یک پارک جنگلی وسیع واقع شده است که دارای مناظر پانورامای کوه سینترا و اقیانوس اطلس است. پارک جنگلی با انواع درختان، گل ها و گیاهان پر شده است.

امروز

کاخ پنا یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در پرتغال است. این کاخ به عنوان یک موزه ملی اداره می شود و برای بازدید عموم باز است.

حقایق جالب

 کاخ پنا یکی از هفت عجایب پرتغال است.
 این کاخ در فیلم های متعددی از جمله جیمز باند در سرویس مخفی ملکه ظاهر شده است.
 کاخ پنا یک مکان محبوب برای عروسی ها و سایر رویدادهای خاص است.

اگر به پرتغال سفر می کنید، کاخ پنا قطعاً ارزش دیدن دارد. این کاخ یک نمونه زیبا از معماری رمانتیک است و در یک مکان خیره کننده واقع شده است.

اطلاعات جانبی کاخ پنا

معماران و طراحان

ویلهلم لودویگ فونشوگه

فعالیت

موزه ملی

مالک

دولت پرتغال

دستور ساخت

شاهزاده فردیناند دوم

آدرس

Estrada da Pena, 2710-609 Sintra, پرتغال