ورود عضویت
دهه

پل رینبو

Rainbow Bridge
3-chōme-33 Kaigan, Minato City, Tokyo 108-0022، ژاپن

همه چیز درباره پل رینبو در توکیو، ژاپن

پل رینبو یک پل معلق با نام رسمی شوتو کوسوکو جوایچی گو دایباسن توکیووان رنراکوباشی است که خلیج توکیو را در ژاپن بین شیبائورا، میناتو، توکیو و اودایبا، میناتو، توکیو امتداد می دهد. این پل با طول ۷۹۸ متر و ارتفاع 126 متر هشتمین پل بلند معلق در جهان است.

پل رینبو در سال ۱۹۹۳ به عنوان یک راه ارتباطی بین مرکز توکیو و اودایبا، یک منطقه توسعه یافته در ساحل خلیج توکیو ساخته شد. این پل از دو عرشه تشکیل شده است: عرشه بالایی که یک بزرگراه چهار خطه را حمل می کند و عرشه پایینی که خط یوریکامومه، یک خط حمل و نقل سریع را حمل می کند.

پل رینبو یک نقطه عطف محبوب در توکیو است و به دلیل روشنایی های رنگارنگش که در شب روشن می شوند شناخته شده است. نورپردازی پل در بعضی از اوقات بخصوص سال که از قبل مشخص می‌شود، به رنگ رنگین کمان در می‌آید. به‌طور مثال در سال ۲۰۰۵ میلادی شب کریسمس نورپردازی این پل به رنگ رنگین کمان بوده‌است. این پل همچنین یک مقصد گردشگری محبوب است و دارای یک سکوی رصد در ارتفاع ۱۲۵ متری است که منظره پانوراما از خلیج توکیو را ارائه می دهد.

در لایهٔ زیرین و جدا از قسمت ماشین روی پل، یک پیاده‌رو در هر دو طرف پل وجود دارد که بوسیلهٔ آن عابران، پیاده نیز می‌توانند از روی پل عبور کنند. عبور دوچرخه و موتور از قسمت پیاده‌روی پل ممنوع می‌باشد.

اطلاعات جانبی پل رینبو

معماران و طراحان

تاتسوهیکو ساتو

فعالیت

پل ارتباطی

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

3-chōme-33 Kaigan, Minato City, Tokyo 108-0022، ژاپن