ورود عضویت
دهه

معبد ایسه

Ise Grand Shrine
1 Ujitachicho, Ise, Mie 516-0023، ژاپن

همه چیز درباره معبد ایسه در می، ژاپن

معبد ایسه یک معبد شینتو است که در شهر ایسه در استان میه ژاپن واقع شده است. این معبد به آماتراسو او-میکامی، الهه خورشید و جد تمام امپراتوران ژاپن اختصاص دارد.

این محل اقامت آماتراسو او-میکامی، الهه خورشید و جد تمام امپراتوران ژاپن است. پیروان شینتو معتقدند که آماتراسو روح خود را در آینه مقدس یاتا نو کاگامی که در معبد ایسه نگهداری می شود، قرار داده است.

معبد ایسه به سبک سنتی شینتو ساخته شده است. با استفاده از چوب و کاهگل. ساختمان ها بر روی سکویی قرار دارند که بر روی آب ساخته شده است. این به نظر می رسد که معبد در هنگام جزر و مد شناور است.


معبد ایسه مهمترین معبد در دین شینتو است و قدمت آن به بیش از 2000 سال می رسد. این معبد در واقع مجموعه ای از 125 معبد است که در دو محوطه اصلی به نام های جینگو گکو و گکو قرار دارند.

جینگو گکو، که به عنوان معبد داخلی نیز شناخته می شود، در نزدیکی ساحل واقع شده است و محل نگهداری آینه مقدس یاتا نو کاگامی است که یکی از سه گنجینه مقدس امپراتوری ژاپن است.

گکو، که به عنوان معبد خارجی نیز شناخته می شود، در حدود 4 کیلومتری (2.5 مایلی) از جینگو گکو در داخل جنگل واقع شده است. این محل نگهداری شمشیر مقدس کوساناگی نو تسوروگی است که یکی دیگر از سه گنجینه مقدس امپراتوری ژاپن است.

مساحت کل معبد ایسه حدود 5500 هکتار (13600 جریب فرنگی) است. این شامل محوطه های معبد، جنگل ها، زمین های کشاورزی و ساحل می شود.

مساحت محوطه اصلی جینگو گکو حدود 4.8 هکتار (12 جریب فرنگی) است. این شامل تالار اصلی، تالار نماز، صحنه تئاتر نئون و دروازه توریی است.

مساحت محوطه اصلی گکو حدود 34 هکتار (84 جریب فرنگی) است. این شامل تالار اصلی، تالار نماز، صحنه تئاتر نئون و دروازه توریی است.

معبد ایسه هر 20 سال یکبار به طور کامل بازسازی می شود. این سنت شیکینن سنکو نام دارد و به منظور تجدید حیات معبد و تجدید تعهد به آماتراسو او-میکامی انجام می شود. آخرین بازسازی در سال 2013 انجام شد و بازسازی بعدی در سال 2033 انجام خواهد شد.

معبد ایسه در طول سال میزبان تعدادی جشنواره است که مهمترین آنها جشنواره کاننامی است که در ماه اکتبر برگزار می شود. این جشنواره شامل رژه ها، اجراها و مراسم مذهبی است.


معبد ایسه یک مکان مقدس برای پیروان شینتو است و هر ساله میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند. این معبد همچنین یک مقصد گردشگری محبوب است و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

اطلاعات جانبی معبد ایسه

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

معبد شینتو

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

امپراتور سوینین

آدرس

1 Ujitachicho, Ise, Mie 516-0023، ژاپن