ورود عضویت
دهه

ریوان-جی

Ryōan-ji
13 Ryoanji Goryonoshitacho, Ukyo Ward, Kyoto, 616-8001، ژاپن

همه چیز درباره ریوان-جی در کیوتو، ژاپن

ریوان-جی یک معبد بودایی ذن در شمال‌غرب کیوتو در ژاپن است که در سال ۱۴۵۰ میلادی بنا شده است. این معبد به فرقه رینزایی-ذن، مکتب میوشین-جی تعلق دارد و به خاطر باغ ذن مشهورش شناخته می‌شود.

باغ ذن ریوان-جی که "باغ صخره و شن" نیز نامیده می‌شود، یکی از مشهورترین باغ‌های ژاپنی در جهان است. این باغ شامل ۱۵ صخره است که در یک مستطیل بزرگ پر از شن قرار گرفته‌اند. شن نماد آب و صخره‌ها نماد کوه هستند. سادگی و زیبایی این باغ، آن را به مکانی ایده‌آل برای مراقبه و تفکر تبدیل کرده است.

یک پیشوای ذن به نام Tesreu Soki دربارهٔ باغ می‌نویسد: «در اینجا تقلیل دادن سی هزار فرسنگ به یک پا کاملاً محسوس است.» به گفتهٔ برخی خود او طراح این باغ بوده‌است.

تفاسیر گوناگونی از این باغ وجود دارد. به عنوان مثال این صخره‌ها را به ببر ماده و توله‌هایش در حال عبور از رود خانه تشبیه کردند، یا دیاگرام نقطه‌های مشخصی در کهکشان را با نقاط قرارگیری صخره‌ها مقایسه کردند؛ ولی بهترین تفسیر این است که در فضای این باغ قدرتی است که به انسان نوعی آرامش مطلق را تلقین می‌کند و در این فضا، رازی است که با هیچ واژه‌ای نمی‌توان توصیف کرد.

معبد ریوان-جی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و جزو آثار تاریخی و باستانی کیوتو به حساب می‌آید. این معبد به دلیل معماری بودایی ژاپنی و فضای آرامش‌بخش خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

در اینجا چند نکته جالب درباره ریوان-جی آمده است:

نام "ریوان-جی" به معنی "معبد اژدهای آرام" است.
این معبد در طول تاریخ خود چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است.
باغ ذن ریوان-جی در سال 1949 به عنوان **"گنجینه ملی ژاپن"** ثبت شده است.
این معبد در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی از جمله **"آخرین سامورایی"** به نمایش درآمده است.

در اجلاس سال 1994 سازمان جهانی یونسکو، یونسکو در بیانیه‌ای درباره ثبت این معبد گفت:

"معبد ریوان-جی نمونه‌ای برجسته از معماری بودایی ژاپنی است. باغ ذن این معبد نیز یکی از مشهورترین باغ‌های ژاپنی در جهان است."

اطلاعات جانبی ریوان-جی

معماران و طراحان

وارد نشده است

فعالیت

معبد بودایی ذن

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

هوسوکا ماساموتو

آدرس

13 Ryoanji Goryonoshitacho, Ukyo Ward, Kyoto, 616-8001، ژاپن