ورود عضویت
دهه

کلیسای سن مارکو

Basilica San Marco
P.za San Marco, 328, 30100 Venezia VE, ایتالیا

همه چیز درباره کلیسای سن مارکو در ونیز، ایتالیا

کلیسای جامع سنت مارک یک کلیسای جامع در شهر ونیز، شمال ایتالیا است. که مشهورترین کلیسای شهر ونیز و مثال بارزی از معماری بیزانسی است. این تنها کلیسای جامع شهر ونیز از سال ۱۸۰۷ است. این کلیسا دفتر کار اسقف اعظم ونیز نیز هست. در بخش داخلی این کلیسا مقبره سنت مارکو (مرقس قدیس) نیز قرار دارد.

معماری

این بنا یکی از کلیساهای برجستهٔ دورهٔ بیزانس پسین در شهر ونیز در ایتالیا است. بنای اصلی کلیسای سن مارکو در سدهٔ یازدهم میلادی ساخته شده‌است، در سطوح پائین با افزوده‌های رومانسک و گوتیک تغییر شکل یافته‌است ولی نقشه یا منظرهٔ هوایی گنبدها که در امتداد صلیبی با بازوهای نابرابر (صلیب یونانی) شکل گرفته‌اند، منشأ بیزانسی آن را آشکار می‌سازد. پوسته‌های داخلیِ گنبدها با شکل‌های برآمده، چوبی و کلاه‌خود مانندی پوشیده شده‌اند که سطح بیرونی شان با ورقه‌های مس طلاکاری شده‌است.

فضای داخلی کلیسا همانند پلانش، اساساً بیزانسی است هر چند مقیاس ژوستی نین و سکته‌های ناشی از بندهای گنبددار آن تا اندازه ای جزئی در اثر عناصر رومانسک غربی دگرگون شده‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز ساختمان روش تأمین روشنایی و سلسله موزائیک‌های روایتی آن، تماماً بیزانسی است.

اطلاعات جانبی کلیسای سن مارکو

معماران و طراحان

دومینیکو آی کونتارینی

فعالیت

بازیلیکا

مالک

وارد نشده است

دستور ساخت

وارد نشده است

آدرس

P.za San Marco, 328, 30100 Venezia VE, ایتالیا